Sunday 25 August 2013

Siste pip fra leiligheten, snart flyttet vi..


Da har tiden kommet for å pakke sammen leiligheten og gjøre seg klar til flytting. Overtagelses datoen nærmer seg, og det er kun 5 dager igjen til den 30. August. Vi gleder oss veldig, men akkurat nå er det ganske så mye pakking som må gjøres før vi er klare - selvom vi også har kommet ganske så langt her allerede. Eskene står rundt om kring og alle hyller, reoler og lignende står igjen tomme i leiligheten. Det som står igjen er kjøkkenskapene, bodene og klesskapet - samt alle møblene her da. 

Leiligheten ble forresten solgt dagen etter visning, så da er det bare å vente på forkjøpsrett før man skal skrive under på papirer. Så godt å bli ferdig med dette. Selvom det også er litt trist å flytte ut av den koselige lille leiligheten vår, men sånn er det da man skal starte et nytt kapittel i livet. Fremmover blir det kanskje endel oppussing av huset. Male jobbene står i kø for å bli gjort, noe gulv skal byttes både i gangen og på et soverum, samt noen skap som skal rives til fordel for nye garderobeskap. Etterhvert håper vi også på å få byttet kjøkkenet, men det blir da vi er ferdig med det som ble nevnt først her. Det er et stort hus og det som skal gjøres kommer til å ta litt tid. Det elekriske skal også byttes etterhvert, så det er godt Johan kan gjøre det selv, så man slipper å leie hjelp. Vi har fått et gjestehus i hagen, som skal forberedes til vinteren med issolering, legging av tak, vegger og gulv innvendig + strøm. Så det blir klart til jul. 

Listen har allerede blitt lang, og det har også dette innlegget. Nå blir det nok litt stille på bloggen her igjen til vi har fått flyttet på oss. Så derfor sier jeg takk for meg fra leiligheten, så ses vi igjen i huset. 



4 comments:

  1. Lykke til med flyttingen, kjære deg:O) så gøy det blir.
    ha ein fin start på veka. Klem fra Ann Elin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk for det :) vi er veldig spente, og gleder oss masse :)
      Mye jobb, men så bra det skal bli da man har kommet i orden :)
      Riktig god tirsdagskveld til deg!
      klem Mari

      Delete
  2. Halloen igjen, Mari.....å ja disse Iris bordene er på Bohus ja, jeg jobber der.....;)) bestilte disse bordene i dag. Gleder meg såååååå mye til jeg får disse barna him...hi hi;)) takk, for fine kommentarer på bloggen min, det varmer. Klem fra Ann Elin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du jobber på Bohus ja :) Jeg skal hente mine over helgen, gleder meg masse :)
      Ser frem til flytting i helgen :)

      klem Mari

      Delete